Όλα για την Εύα, πάντοτε οι ίδιοι κανόνες στη σόουμπιζ.

Το αριστούργημα του Τζόζεφ Λ. Μάνκιεβιτς οπού το 1950 ανέλυσε τόσο διεξοδικά τη φρενίτιδα της δόξας με κάθε κόστος, τη γυναικεία αντιζηλία και την φιλαρέσκεια. Το Όλα για την Εύα που προτάθηκε για 14 Όσκαρ. 1 λεπτ


Η showbiz δε βρίθει θαψίματος και εχθροπραξιών αυτή την εποχή. Πάντοτε, επικρατούσε ο νεότερος που ορμούσε σα σμήνος από όρνεα στη σάρκα του παλαιότερου και προσπαθούσε να την κατασπαράξει προκειμένου να κερδίσει εκείνος δημοσιότητα και λάμψη. Πάντοτε ο κόσμος του θεάματος ήταν σκληρός και έβριθε ψεύτικων σχέσεων και προθέσεων καλά κρυμμένων πίσω από φανταχτερά χαμόγελα και ψεύτικες αγκαλιές.

Ο Τζόζεφ Λ. Μάνκιεβιτς σκηνοθέτησε και παρέδωσε στην Έβδομη τέχνη ένα ατόφιο αριστούργημα το οποίο  ήδη από το 1950 ανέλυσε τόσο διεξοδικά τη φρενίτιδα της δόξας με κάθε κόστος, τη γυναικεία αντιζηλία και φιλαρέσκεια, το φιλοθεάμον κοινό που δεν επιτρέπει στις μεγάλες σταρ να μεγαλώνουν και «τις βάζει στον πάγο» όταν η μεγαλύτερη ηλικία τους ξεκινήσει να φαίνεται. Ανήκει μαζί με τον Τιτανικό και το La La Land, στις ταινίες με ρεκόρ υποψηφιοτήτων, με το Όλα για την Εύα να προτάσσεται για 14 και να κερδίζει το Όσκαρ για καλύτερη ταινία και καλύτερο σκηνοθέτη – αν και προσωπικά, θεωρώ το Όλα για την Εύα ταινία ανώτερη σε όλα τα επίπεδα από τις δύο παραπάνω.

Μήπως η Εύα δεν είναι εκείνος ο άνθρωπος ο οποίος με κάθε μέσο προσπαθεί να αναρριχηθεί στο δρόμο της δόξας; Με κάθε τρόπο, εκβιασμό, μέσο; Δε συμβολίζει τον αριβισμό και την προσπάθεια για επιτυχία με δόλο και όχι με την προσωπική σου αξία;

Το Όλα για την Εύα, δεν είναι απλώς μία ταινία. Είναι ένα κινηματογραφικό αριστούργημα που κανένας άνθρωπος που θέλει να λέει πως γνωρίζει από κινηματογράφο, δεν μπορεί να μην έχει δει.

Μία Μπέτι Ντέιβις να λάμπει, να πετάει θανατηφόρα βλέμματα και ατάκες, να ανάβει το τσιγάρο της και να σε παρακολουθεί ατάραχη όταν προσπαθείς να την πείσεις να σε ξεμαλλιάσει. Αλλά εκείνη να μη θέλει να σου κάνει τη χάρη…

Η Μπέτι Ντέιβις είναι η Μάργκο Τσάνινγκ, η μεγαλύτερη σταρ του Μπρόντγουεϊ, η οποία έγινε σαράντα και ανησυχεί για την εικόνα της, καθώς η ηλικία της έχει αρχίσει να φαίνεται. Όταν μία φίλη της, της γνωρίσει στο καμαρίνι της μία νεαρή κοπέλα η οποία της συστήνεται ως φανατική της θαυμάστρια, η Ιβ (Εύα) Χάρρινγτον. Η Εύα εκφράζει τη λατρεία της για την Μάργκο με την ίδια να συγκινείται από το πείσμα, την αγάπη και τις δυσκολίες της ζωής και να την παίρνει υπό την προστασία της.

Η αλήθεια όμως, είναι διαφορετική. Στην πραγματικότητα, η Εύα έχει σκοπό να κλέψει από τη Μάργκο όλα αυτά που είναι δικά της; τους φίλους, τον εραστή και πάνω από όλα, την καριέρα της.

Καμία άλλη ταινία του κινηματογράφου δεν αναπαράστησε τόσο ρεαλιστικά την άσβηστη δίψα για τη δόξα, τη ματαιοδοξία, την αιώνια διαμάχη που υπάρχει ανάμεσα σε μία νέα και μία  πιο ώριμης ηλικίας γυναίκα.

Η Μπέτι Ντέιβις, μέσα από τα έντονα χαρακτηριστικά της μάτια που τα γουρλώνει συχνά-πυκνά, κλέβει την παράσταση από την εξαιρετική Αν Μπάξτερ, αλλά και από τη Μέριλιν Μονρόε, η οποία εμφανίζεται σε μία από τις πρώτες της κινηματογραφικές εμφανίσεις. Είναι κρυστάλλινη, ευαίσθητη αλλά και ταυτόχρονα σκληρή, ενσαρκώνοντας μία γυναίκα του θεάματος που βιώνει το άγχος για το χρόνο που περνά και προσπαθεί παράλληλα να σώσει την καριέρα της.

«Fasten Your Seatbelts» σε προειδοποιεί η μέγιστη Bette. Γιατί ο χώρος του θεάματος είναι σκληρός και αδυσώπητος σε κάθε δεκαετία και χρονιά..

Γράφει η Guest Author Μαρία Σκαμπαρδώνη.


Σας άρεσε; Μοιραστείτε το με τους φίλους σας!

0 Σχόλια

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Θα θέλατε να λάβετε ενημερώσεις;

Επιλέξτε Κατηγορία
PodCasts
Ανέβασε τα δικά σου PodCasts και μοιράσου τα μαζί μας.
Ραδιοφωνική Εκπομπή
Η ευκαιρία σου να μιλήσεις με μουσικές,συνεντεύξεις και άλλα.
Ιστορία
Το δικό σου άρθρο με κείμενο, εικόνες και multimedia
Διαδραστικό κείμενο
Δημιούργησε ενημέρωση με την συμμετοχή της παρέας σου